
Hög precision och personligt bemötande – Med Kvalitet, Miljö & Hållbarhet i fokus
När det gäller flygtransporter får inget lämnas åt slumpen. GLAs kvalitetstänkande handlar om hur tjänsterna utförs. Effektiv terminalhantering och distribution ställer stora krav på snabbhet och precision. Det är tillsammans med våra kunder som vi utvecklar och förbättrar vår kvalitet. GLA arbetar för att våra kunder skall få en snabb återkoppling. Allt ska ske korrekt och eventuella avvikelser ska omedelbart åtgärdas.
Vår miljö är viktig och vårt mål att värna om våra medarbetare och samarbetspartners samtidigt som vi bidrar till en hållbar ekonomisk tillväxt med minsta möjliga negativa påverkan av miljö och klimat. Vi arbetar med att reducera GLAs miljöpåverkan bl. a. när vi hanterar avfall och klimatutsläpp.
Att arbeta med hållbarhet ser vi som en strategisk prioritering för ansvarsfull bolagsstyrning och ett avgörande verktyg för vår långsiktiga utveckling. Vi utgår från FN:s Global Compacts 10 principer samt FN:s globala mål och landar i de hållbarhetsfrågor som är mest relevanta för oss när vi prioriterat dem baserat på deras betydelse för både oss och våra intressenter
Som en del av vårt hållbarhetsarbete så har vi tagit fram en Code of Conduct, en uppförandekod som syftar till att våra affärer ska vara schyssta ur ett hållbarhetsperspektiv, miljömässigt, socialt och ekonomiskt. Den ligger till grund för hur vi bedriver vår verksamhet och visar för oss själva och omvärlden vad vi förväntar oss av våra leverantörer och av oss själva.
Mitt bland alla processer, rutiner och kontroller finns människan. För GLA är det viktigt att vi och våra kunder har ett personligt förhållande som gör det gemensamma arbetet enklare, säkrare och roligare.
Vår verksamhet är certifierad i enlighet med ISO 9001 och ISO 14001.
ISO 14001 2015 certifikat SCAB
Hållbarhetsplan GLA Aircargo AB
Code of Conduct GLA Aircargo AB